EBNOR er en oversatt versjon av the Public and Patient Engagement Evaluation Tool (PPEET) Abelson, J., Li, K., Wilson, G., Shields, K., Schneider, C., & Boesveld, S. (2016). Supporting quality public and patient engagement in health system organizations: development and usability testing of the Public and Patient Engagement Evaluation Tool. Health expectations: an international journal of public participation in health care and health policy, 19(4), 817–827. https://doi.org/10.1111/hex.12378. Spørsmålene 3,15, 24, 25 og 34 er lagt til det originale skjema for å kulturelt tilpasse evaluering av brukerutvalg tilknyttet rehabiliteringsinstitusjoner i Norge. 3. Hvor ofte samarbeider du med ansatte som har ansvar for brukermedvirkning? 15. Er ansvarsoppgavene til brukerutvalget tydelig beskrevet? 25. Har brukerrepresentantene stemmerett i møter der ansatte er representert? (Eksempelvis i kvalitets og sikkerhetsutvalget, i styremøter og i brukerutvalgsmøter). 24. Er brukerrepresentanter likestilte deltagere i møter der ansatte er representert? (Eksempelvis i kvalitets og sikkerhetsutvalget, i styremøter og i brukerutvalgsmøter). 34. Samlet sett tror jeg både pasienter, ansatte og organisasjonen som helhet styrkes som følge av brukermedvirkning?
|