Webinar om Behandling av leddgikt (revmatoid artritt) ved god sykdomskontroll.

NKRR har gleden av å invitere til webinar 5. november 08:30 - 09:00 med overlege, post doc, Nina Paulshus Sundlisæter. Webinaret passer for deg med leddgikt, pårørende og helsepersonell som arbeider med sykdommen. Sett på kaffen, finn frem godstolen og bli med på en informativ halvtime fredag denne uken! Her får dere litt mer informasjon om Webinaret og foredragsholder Nina Paulshus Sundlisæter!

Publisert 02.11.2021
Nina Paulshus Sundlisæter foto: Nicolas Tourrenc

Her finner dere premieren!

​Målgruppen ​for webinaret

Dette webinaret er laget for deg som har leddgikt, pårørende til personer med leddgikt, og helsearbeidere som arbeider med denne pasientgruppen.

Hva gir det deg som deltager?

Dette webinaret belyser spørsmålet om hvordan personer med leddgikt bør behandles når langvarig god sykdomskontroll er oppnådd.

Praktisk om webinaret

På grunn av endringer i programmet har ukens webinar premiere klokken 08:30 – ca 09:00 åpent tilgjengelig for alle gjennom vår YouTube kanal. Hvis du har spørsmål til webinaret så kan de stilles til e-post adressen som vises på slutten av webinaret. Her finner dere premieren!

Det blir også tilgjengelig på YouTube kanalen vår i ettertid under spillelisten Webinarer.

Hvem ​​er ​Nina?

Nina Paulshus Sundlisæter er overlege og post doc ved Klinikk for revmatologi, poliklinikk og forskning ved Diakonhjemmet sykehus. Hun forsvarte sitt doktorgradsarbeid om ulike aspekter ved velkontrollert leddgikt (revmatoid artritt) i 2020. Hennes arbeid er tilknyttet de to nasjonale studiene ARCTIC og ARCTIC REWIND.

Hvorfo​r de​tte temaet?

Leddgikt (revmatoid artritt) er en betennelsessykdom som rammer 0.5-1 % av befolkningen. God sykdomskontroll er avgjørende for å hindre leddskade og funksjonsnedsettelse ved leddgikt, og dette har blitt oppnåelig hos stadig flere pasienter grunnet bedre behandlingsstrategier og nye medikamenter. ​