Elektronisk innsyn i pasientjournal
Fra 12. desember får sykehusets pasienter innsyn i egen journal og innsynslogg på Helsenorge. Da får de innsyn i dokumenter datert fra 1. desember 2023 og logg over helsepersonell som har gjort oppslag i journalen.
Fra samme dato vil ikke helsedokumenter og pasientjournaler sendes ut via Digipost eller lignende. Logg inn for å se pasientjournalen din (helsenorge.no)
Lovpålagt tjeneste
Prosjektet Digitale innbyggertjenester tilrettelegger for tjenester mot de nasjonale innbyggertjenestene levert på Helsenorge. Diakonhjemmet sykehus plikter å koble seg opp mot de nasjonale innbyggertjenestene i henhold til Forskrift om standarder og nasjonale e-helseløsninger §12 (lovdata.no).
Foreløpig er det disse dokumentene pasienter får innsyn i:
- Epikriser
- Polikliniske notat (alle yrkesgrupper)
- Operasjonsbeskrivelse dagkirurgi
- Sammenfatninger
- Evalueringsnotat/oppsummeringsnotat
- Behandlingsplan, lege/behandler
- Tverrfaglig behandlingsplan
- Tverrfaglig rehabiliteringsplan
- Tverrfaglig rapport
- Individuell plan
- Kriseplan
- Brev til pasient/pårørende
- Informasjon til pasient/pårørende
Med på bildet er f.v. rådgiver ved Avdeling for fag og kvalitet Anne N. Groussard, rådgivere ved Avdeling for IKT og e-helse Bill S. Strand og Carina Tolstrup, avdelingsleder for Avdeling for IKT og e-helse og prosjekteier Kristin Kopland, prosjektleder fra Vali Kjersti Austnes, leder av Brukerutvalget Hilde Sofie Hamre, rådgiver ved Avdeling for IKT og e-helse Ken-Ove Thomassen.