Åpen for påmelding

Grønn kongress - revmatologi

REMEDY forskningssenter og Klinikk for revmatologi, forskning og poliklinikk ved Diakonhjemmet sykehus inviterer til gratisarrangementet Grønn kongress. Kongressen avholdes 21. juni på Deichman, Bjørvika, og alle kan følge den digitale strømmen.

Publisert 18.04.2024
Sist oppdatert 25.04.2024
En mann og en kvinne som snakker med en gruppe mennesker
Klinikkleder Kjetil Bergsmark og Lena Nordberg innledet Grønn kongress 2024

Grønn kongress er et stort faglig gratis arrangement for det tverrfaglige revmatologiske miljøet i Norge.

Arrangementet gir deltakerne det siste innen revmatologi fra EULAR-konferansen i Wien, i en miljøsertifisert ramme. Under deler av dagen vil vi, som tidligere, ha to parallelle løp. Detaljert program kommer senere.

I tillegg vil ett av hovedforedragene ha spesielt miljøfokus.

Ideen bak Grønn kongress er at ikke alle skal trenge å reise langt for å få tilgang til innsikten fra EULAR-konferansen.

Kongressen varer fra kl 0930-1530. Det er lunsjpause fra kl 12-1300.

Påmeldingsskjema

– Vi håper så mange som mulig i det revmatologiske miljøet i Norge vil benytte anledningen til faglig påfyll. Antall plasser på Deichman er begrenset, men vi håper at alle rundt i landet vil følge Grønn kongress digitalt, sier Elisabeth Røssum-Haaland, som leder arrangementskomiteen.

Helsesektoren er dessverre en miljøversting og internasjonalt er det beregnet at sektoren alene står for mer enn 4 prosent av klimagassutstlippene. Da gjelder det å være miljøvennlig og søke bærekraft på alle området der det er mulig for å begrense dette avtrykket. Vi kan alle bidra som arbeidstakere og som privatpersoner. På nettsiden for Grønn kongress kan du også lese om spesifikke miljøutfordringer som du kan bli med på. Deler du bilder og bruker taggen #grønnkongress24 er du også med i konkurransen om fine premier.

I år har vi en sykdomsovergripende konkurranse, som vi oppfordrer til å være med på. Del din vegetarfavoritt, så kan du inspirere kolleger til å spise mer bærekraftig. Bruk taggen #grønnmatDS i tillegg til #grønnkongress24.

På nettsiden kan du også holde deg fortløpende oppdatert på aktuelle nyheter knyttet til arrangementet. Grønn kongress - Diakonhjemmet sykehus

Vi håper du vil engasjere deg i miljøutfordringene, i tillegg til å følge arrangementet!

Vi gjør oppmerksom på at det i år av miljøhensyn ikke vil bli delt ut penn og papir.

Ta gjerne kontakt med Grønn kongress, ved spørsmål! Gronn.Kongress@diakonsyk.no